Els ‘musts’ del Temporada Alta 2018

“Temporada Alta té la voluntat de ser un Festival de primer nivell que d’una banda ens connecti amb l’escena internacional i de l’altra ajudi, modestament, els creadors del nostre país a seguir creixent. Però també volem que sigui una programació que dongui veu a una amplíssima varietat de maneres de veure el món i la societat en què vivim”. Salvador Sunyer, director del Temporada Alta.

Tens temps de gaudir del festival fins el 10 de desembre! Aquí us deixem un petit recull d’algunes propostes interessants d’aquesta edició. Tota la informació a www.temporada-alta.com .

  • Requiem pour L. Espectacle de dansa i música dirigit per Alain Platel a partir del Rèquiem de Mozart.

  • Rebota, rebota y en tu cara explota. La performista Agnés Mateus juntament amb l’artista Quim Tarrida porten una proposta molt potent que es focalitza en la violència masclista.

  • Calla, Hamlet, Calla. Ha de tenir límits la llibertat d’expressió? Aquesta és la qüestió que dóna pas a debat que neix d’un dels monòlegs més coneguts del teatre universal. Acompanyats de persones i personatges, ens plantejarem a partir d’aquest vell dubte què significa callar o no callar.

  • Immortal.Una comèdia de ciència ficció futurista amb en Bruno Oro com a únic intèrpret que s’anirà desdoblant en diferents personatges per fer riure i reflexionar.

  • Cronología de las bestias. Cronología de las bestias neix de la necessitat d’indagar fins on és capaç de mentir i mentir-se l’ésser humà. Un espectacle protagonitzat per Carmen Machi —debut de la gran actriu als escenaris gironins de Temporada Alta—, que narra la història d’una família destrossada per la desaparició del seu fill fa més de deu anys. Una família que, incapaç de suportar el dolor del que va passar, es veu obligada a defensar-se fins a les últimes conseqüències. Pel camí, descobriran fins on són capaços d’arribar per fugir de la veritat. La posada en escena, dividida en dues realitats, ens permetrà veure què passa en el present i en el passat. Un passat alterat pels records.

Sobre el cartell, obra de l’artista Carmen Calvo

Què vol dir aquest bust amb els ulls tapats damunt d’un tamboret amb una pota trencada? A una entrevista realitzada per l’Antoni Ribas Tur, Carmen Calvo va comentar que la seva peça encaixava amb el festival, ja que aquesta figura que “mira i no mira” representa la mirada del teatre, de l’espectador, “el gran voyeur del teatre”. És una peça inèdita a Espanya que va ser exposada per primera vegada a Ginebra i que, actualment és propietat d’un col·leccionista turc.

 

Comments

Add a comment

mood_bad
  • No comments yet.
  • chat
    Add a comment
    keyboard_arrow_up